La Federació d’Autoescoles de Catalunya (FAC) veu positiu l’increment dels patinets elèctrics a les ciutats com Barcelona. Ara bé, demana que es faci un reglament únic de circulació per tal d’evitar errors entre els usuaris d’aquests ginys. “S’ha d’unificar, s’ha de treure un criteri únic, sinó cada municipi diu el que vol i llavors la gent es confon. El que a Barcelona és obligatori, a una altra ciutat potser no”, explica Ferran Arjó, membre de la FAC.

Ara per ara la normativa depèn de cada municipi, ja que és qui elabora el pla de mobilitat urbana. A Barcelona, per exemple, el reglament que estipula per on es pot circular amb patinet elèctric es va actualitzar per contemplar i regular tots els ginys que hi ha a la ciutat.

Curs sobre normativa i seguretat amb patinet

L’autoescola Hoy Voy de Barcelona va oferir un taller gratuït per explicar la normativa per circular amb patinet elèctric a la ciutat. Es tracta d’un taller d’un parell d’hores de durada, cost gratuït i dirigit a tothom. L’objectiu és explicar quins són els deures dels conductors d’aquests vehicles i, alhora, consells de seguretat vial.

El primer que cal tenir en compte és que els patinets elèctrics no són una joguina, sinó que són vehicles i poden ser perillosos. “El 2018, a l’estat espanyol hi van haver 273 sinistres en què estan involucrats aquests vehicles, entre els quals cinc morts”, afirma el director de continguts de l’autoescola Hoy Voy, Miquel Pinel. La mateixa autoescola vol oferir el mateix curs a la seu que té a Lleida i hauran de canviar el contingut per adaptar-lo a la normativa d’aquesta ciutat.