PERE MACÍAS, director de l'Estratègia de la Connexió del Tramvia "El que estem avaluant en aquests moments és la possibilitat -i això passa en molts països- que comparteixin un carril, que és un carril ràpid, que és un carril eficient, que és un carril que permet que el tramvia guanyi temps però l'autobús també. Doncs que comparteixin espai." "Aquesta és una solució que nosaltres hem estat avaluant i que segurament en el seu moment s'adoptarà i beneficiarà els usuaris de l'autobús. Els usuaris d'autobús, en l'operació tramvia, jo penso que hi tenen molt, molt, molt a guanyar."

Per Macias, els usuaris de l’autobús “tenen molt a guanyar” en l’operació per unir el tramvia per l’avinguda Diagonal. El director d’estratègia de l’Ajuntament en aquest projecte ha afirmat que estan avaluant que bus i tramvia comparteixin el mateix carril en alguns trams curts de manera que els dos mitjans de transport “no perdran temps”. També ha assenyalat que s’està preparant un nou algoritme per ajustar el sistema de semàfors al llarg de tota l’avinguda.

Macias ha afirmat que aquestes són solucions pensades per resoldre problemes de congestió i contaminació, dos aspectes que el RACC ha assenyalat que s’incrementaran amb la unió del tramvia. Així, Macias ha donat resposta a la preocupació del club automobilístic i ha afegit que els modes de transport de mobilitat sostenible “guanyaran per golejada i el privat no empitjorarà”.