Els nous habitatges de Glòries se situaran tots en un mateix costat de la plaça, a la banda Llobregat. L'espai verd serà predominant en el nou parc, i en un dels extrems s'aixecaran un miler de pisos, entre públics i privats, en diverses parcel·les. L'alçària variarà en funció de la zona, i podran ser de com a màxim vuit plantes i uns altres d'11. Però n'hi haurà un de molt més alt. S'aixecarà a la cruïlla de Diagonal amb Los Castillejos i podrà arribar als 60 metres, unes 20 plantes. JANET SANZ, tinenta d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat "60 metres és el màxim nivell al que es podria arribar. Correspondrà a l'Ajuntament determinar com ha de ser l'edifici. Aquí estem parlant molt amb els veïns." Pel que fa als equipaments, i com a novetat, es vol conservar l'antiga fàbrica de paraigües, per destinar-la a un centre d'FP en disseny i moda. A més, es volen deixar a la vista les restes del rec Comtal, que creua tota la plaça per la part muntanya. Just al davant del Museu del Disseny es dibuixa un gran intercanviador per comunicar metro, bus i les diverses línies de tramvia, entre les quals la que es projecta per la Diagonal. Però els dos socis de govern han exhibit avui discrepàncies de si el tram ha de creuar o vorejar Glòries. JANET SANZ, tinenta d'alcalde d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat "Pel mig del parc no passarà, és evident." DANIEL MÒDOL, regidor d'Arquitectura, Paisatge i Patrimoni "Crec que el transport públic ha de passar per dins de la plaça. És l'única manera de garantir que a partir de les sis del vespre a l'hivern sigui un espai amb un cert control social." Discrepàncies a banda, el govern preveu tenir llest el projecte del nou parc de Glòries l'estiu de l'any que ve, i començar les obres el 2018.

Les futures Glòries tindran un edifici d’habitatges d’un màxim de 60 m d’alçària a Diagonal/Castillejos. A més, es vol deixar a la vista les restes del rec Comtal i crear davant del Museu del Disseny un intercanviador de transport públic. Són alguns dels canvis que s’inclouen en la modificació del Pla general metropolità a l’àmbit de Glòries que s’ha de votar aquest dimecres en la Comissió d’Urbanisme. Dins del govern municipal, però, hi ha discrepància sobre si el tramvia ha de travessar la plaça.

La modificació del PGM preveu adaptar-lo al projecte de Canòpia urbana, que va guanyar el concurs d’idees per al nou Parc de les Glòries en el mandat anterior. Alhora, es posen sobre el mapa els equipaments i on s’ubicaran els nous edificis d’habitatges públics i privats. La tinenta d’alcalde Janet Sanz ha dit que aquest tràmit pretén actualitzar els acords del Compromís de Glòries de 2007.

El miler de pisos que s’han d’aixecar a Glòries es concentraran a la banda Llobregat, en diverses parcel·les. N’hi haurà que, com a màxim, seran de planta baixa més set pisos i d’altres que podran arribar a les 10 plantes. Però destaca una parcel·la a Diagonal amb Los Castillejos on es projecta un edifici amb uns 60 metres d’alçària com a màxim. Sanz ha dit que serà l’Ajuntament qui, a través d’un pla de millora urbana, definirà com serà el bloc.

Pel que fa als equipaments i com a novetat, es vol conservar l’antiga Fàbrica de Paraigües per destinar-la a un centre de formació professional en disseny i moda. També es reserven terrenys per a una escola bressol i l’ampliació de l’escola dels Encants. A més, a Nàpols amb Gran Via es reserva sòl per fer-hi un CAP, una residència de gent gran i un equipament administratiu. L’Ajuntament preveu també deixar a la vista les restes del rec Comtal que travessen la plaça per la banda muntanya.

Discrepàncies sobre el recorregut del tramvia

La proposta de modificació del PGM també preveu un intercanviador de transport públic davant del Museu del Disseny, on conflueixin el metro amb línies de bus urbà i interurbà, les línies actuals de tramvia i la que el govern projecta per unir el Trambaix i el Trambesòs per la Diagonal. Però el pas del tramvia per Glòries ha generat discrepàncies obertes entre els dos socis de govern.

“Pel mig del parc no passarà, és evident”, ha sentenciat Janet Sanz (BComú), que s’ha mostrat partidària que el tramvia voregi la plaça per la part mar. En canvi, el regidor d’Arquitectura, Daniel Mòdol (PSC), ha defensat que el tramvia passi “per dins de la plaça”. “És l’única manera de garantir que a partir de les sis del vespre a l’hivern sigui un espai amb un cert control social. Si no l’haurem de tancar com altres parcs”, ha afegit Mòdol.