Tot i l'avís de la Generalitat, la majoria de conductors avui han seguit com sempre. Molts ni tan sols es van assabentar que els nivells de contaminació podrien pujar. L'any vinent caldrà estar molt més atents a aquests avisos. El que ara és una recomanació passarà a ser una obligació, en alguns casos. Al segon semestre de 2017, els vehicles més contaminants no podran circular per la conurbació de Barcelona durant els episodis d'alta contaminació. És a dir, quan s'arribi als 200 micrograms de diòxid de nitrogen per metre cúbic en una hora. Uns nivells que s'assoleixen uns 3 o 4 dies l'any. "El que no se sap encara com es concretarà tot plegat. Quins vehicles tindran el pas restringit i quins no. Es farà servir, això sí, el sistema d'etiquetes ambientals que la DGT ja està enviant als conductors. Ara és voluntari enganxar-la però esdevindrà obligatori". Els que segur no podran circular en aquests períodes són els vehicles de gasolina anteriors a l'any 2000 i els dièsel anteriors al 2006. Són els més contaminants i no tenen ni dret a etiqueta. Queda el dubte si es restringirà el pas també els d'etiqueta groga, aquells matriculats entre el 2000 i el 2005, en el cas dels gasolina, i entre el 2006 i el 2013, en al cas dels dièsel. L'etiqueta verda és per als vehicles de gasolina matriculats a partir de 2006 i els dièsel a partir de 2014 i la blava, la de 0 emissions, per als vehicles elèctrics. Per incentivar l'ús del transport públic, les administracions preveuen mesures. L'AMB regalarà un abonament per al transport públic de tres anys a aquells que es desprenguin d'un cotxe altament contaminant. L'Ajuntament de Barcelona ha anunciat una mesura similar, però en aquest cas d'un any. El govern català, per la seva banda, vol que aquells que canvïin el seu cotxe per un d'elèctric s'estalvïin l'IVA.

Es considera episodi d’alta contaminació quan s’assoleixen els 200 micrograms de diòxid de nitrogen per metre cúbic en una hora. Uns nivells que es produeixen uns tres o quatre dies l’any.

Quan s’arribi a aquests indicadors els vehicles més contaminants no podran circular per la conurbació de Barcelona. La mesura es començarà aplicar en algun moment del segon semestre de 2017, segons han anunciat l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya.

El que no se sap encara és com es concretarà tot plegat, quins vehicles tindran el pas restringit i quins no. Es farà servir, això sí, el sistema d’etiquetes ambientals que la DGT ja està enviant als conductors. Ara es voluntari enganxar-la però esdevindrà obligatori.

Els que segur no podran circular en aquests períodes són els vehicles de gasolina anteriors a l’any 2000 i els dièsel anteriors a 2006. Són els més contaminants i no tenen ni dret a etiqueta. Queda el dubte de si es restringirà el pas també als d’etiqueta groga, aquells matriculats entre el 2000 i el 2005, en el cas dels gasolina, i entre el 2006 i el 2013, en al cas dels dièsel. L’etiqueta verda és per als vehicles de gasolina matriculats a partir de 2006 i els dièsel a partir de 2014 i la blava, la de zero emissions, per als vehicles elèctrics.

Per incentivar l’ús del transport públic les administracions preveuen mesures. L’AMB regalarà un abonament per al transport públic de tres anys a aquells que es desprenguin d’un cotxe altament contaminant. L’Ajuntament de Barcelona ha anunciat una mesura similar però en aquest cas d’un any. El govern català, per la seva banda, vol que aquells que canviïn el cotxe per un elèctric s’estalviïn l’IVA.