El conseller Rull ha reiterat la prohibició de la Generalitat després de la reunió de la Taula de la Qualitat de l’Aire de Barcelona. Per poder-ho aplicar, però, caldrà reubicar i adaptar algunes de les càmeres de trànsit que fins ara estan centrades a detectar l’excés de velocitat dels vehicles. A més, també podrien haver-hi canvis en el reglament de circulació, que ara encara no permet multar als cotxes per raons ambientals. Totes aquestes decisions, i d’altres com quins cotxes tindran restringit el pas i com se’ls controlarà i sancionarà, es discutiran al gener en una cimera que convocarà la Generalitat. Segons Rull, aquesta trobada per coordinar les administracions implicades, és a dir l’AMB, la Diputació i els grans ajuntaments metropolitans, servirà per “prendre decisions concretes i calendaritzades”.  El conseller ha explicat que les restriccions només afectaran els dies de més contaminació, però la intenció és que a mitjà termini la població canviï el model de mobilitat.

Vehicles elèctrics amb una IVA zero

La Generalitat també ha anunciat que vol compensar els propietaris dels cotxes més antics oferint-los vehicles elèctrics amb un IVA zero. Aquesta mesura se sumaria a la que ja ha anunciat l’AMB, a la qual recentment s’ha sumat l’Ajuntament de Barcelona, d’oferir un abonament gratuït de transport públic durant tres anys a tots els propietaris que portin els vehicles més contaminants a punts de desballestament i no se’n comprin cap de nou.