Aeroport del Prat

La quarta jornada de vaga dels vigilants dels filtres de seguretat de l’aeroport no ha deixat incidències destacables. Mentrestant, els representants dels treballadors enllesteixen les denúncies contra l’empresa Trablisa per suposades irregularitats en el desenvolupament de la vaga. Aquest matí, el comitè ha volgut presentar la denúncia al servei de guàrdia d’Inspecció de Treball, però l’ens els l’ha refusat i els ha derivat a la via ordinària, on preveuen anar aquest dimarts. Mentrestant, el comitè descarta la vaga de zel perquè recorda que seria il·legal i provocaria acomiadaments.

Poques cues per embarcar

En contrast amb la vaga de 2017, on hi va haver llargues cues, els passatgers han pogut creuar els controls de seguretat sense llargues esperes. La mitjana de temps per creuar els filtres de seguretat ha estat de 10 minuts, una xifra força més baixa que la que hi ha habitualment. En hores puntes, com a mitja tarda, el temps de cua ha augmentat fins a només 15 o 20 minuts.

L’assessor del comitè de vaga, Carlos Giménez, ha insistit que la intenció de la vaga en cap cas és afectar els passatgers i ha garantit que la vaga continuarà fins que no s’arribi a un acord amb les empreses Aena i Trablisa.

La vaga de zel, descartada

Giménez ha descartat públicament la idea d’iniciar una vaga de zel per part dels treballadors. Ha explicat que una resposta d’aquest tipus no és la millor manera per resoldre el conflicte, això, després que dissabte passat plantegés que era potser l’única via per fer-se escoltar: “Què hem de fer? Una vaga de zel? Ha volgut deixar clar que no era una confirmació, sinó una pregunta retòrica i, per tant, ha descartat ràpidament la possibilitat de tirar-la endavant. Ha assegurat que era només un desafiament llençat a l’aire per demostrar la gravetat de la situació.