La possibilitat d’arribar en tren des del centre de la ciutat fins a la T1 de l’aeroport del Prat és cada vegada més a prop. Aquest dimecres Adif ha enllestit el túnel que connectarà les dues terminals, la T1 i la T2, i per on passaran els combois. Les obres per perforar aquest últim tram, d’uns 300 metres, van començar el 6 de novembre. Durant aquest temps, s’ha vist afectada la pista central de l’aeroport, que ha quedat inhabilitada. El tram que s’ha perforat és només una part dels més de quatre quilòmetres de recorregut soterrat que tindrà aquesta línia, que unirà l’estació de Sants amb la terminal 1 de l’aeroport en 19 minuts. El túnel fa 10,6 metres de diàmetre i té una profunditat de 28 metres.

El nou servei, enllestit el 2021

L’objectiu d’Adif que ara ja està avançant en el projecte de la segona fase de les obres, és que el servei pugui començar a funcionar l’any 2021. Els treballs permetran també construir una nova estació a la terminal T2. La inversió, en aquest cas, serà de 95 milions d’euros.

Unes obres que arriben amb retard

Aquest enllaç ferroviari amb l’aeroport s’ha retardat en diverses ocasions. L’última, va ser a l’abril, quan es va decidir aturar les obres per motius de seguretat. Els treballs tenen un cost de 305 milions d’euros i es preveu que la llançadora transporti cada any entre set i nou milions de passatgers.

Actualment la línia de Rodalies només arriba a la T2 i, després, els usuaris han d’agafar un bus llançadora que connecta les dues terminals.