Les obres del tren llançadora que connectarà l’estació de Sants amb l’Aeroport de Barcelona-el Prat s’han reprès aquest dimarts després de diversos d’endarreriments. Aquest dimarts ha començat la perforació de 300 metres de túnel, 70 dels quals corresponen a l’amplada de la pista principal de l’aeroport, que quedarà inhabilitada durant tres setmanes, segons les previsions.
Fins al 25 de novembre, l’activitat es repartirà entre les altres dues pistes de l’aeroport. La més propera al mar servirà per als enlairaments, com ja és habitual, mentre que els aterratges es faran a la creuada, que normalment s’utilitza com a comodí per a incidències.
En quin punt es troben les obres del tren llançadora?
Un cop la tuneladora acabi de perforar la part del túnel que passa per sota de la pista principal, els treballs continuaran fins al pou d’extracció i es preveu que acabin a finals d’aquest any o principis de l’any vinent.
Aquesta actuació havia de començar la primavera passada però Aena i Adif van acordar suspendre els treballs per l’intens trànsit aeri que hi ha durant la Setmana Santa i els mesos d’estiu. El novembre, en canvi, és un dels mesos amb menys activitat, amb una cinquantena de vols per hora mentre que la capacitat màxima de l’aeroport és de 76 vols cada hora.
Mentrestant, Adif ha construït el 80 % de la infraestructura del tren llançadora. Entre els treballs que s’han fet hi ha l’excavació d’una de les sortides d’emergència i s’ha avançat en la parada que hi haurà a la Terminal 2.
De l’estació de Sants a l’aeroport en 19 minuts
La part del túnel que es perforarà les properes tres setmanes és només una part dels tres quilòmetres de recorregut soterrat que tindrà aquesta línia. El tren llançadora arribarà de l’estació de Sants fins a la Terminal 1 en només 19 minuts, passant també per la T2.