creuer Port Barcelona
Foto: Vicente Zambrano

(ACN/redacció) El president del Port, Damià Calvet, ha rebutjat que “no estigui fent res” per reduir l’impacte dels creuers i ha reclamat “que ens deixin treballar”. També ha demanat “seguretat jurídica” per poder complir els acords del 2018, segons els quals es limitaran les terminals i es reubicaran més lluny del centre. Calvet ha fet aquestes declaracions l’endemà que l’Ajuntament proposés en una reunió rebaixar a la meitat els creueristes que visiten Barcelona en temporada alta.

Calvet veu “injust i desproporcionat” atribuir als creuers “molts dels mals” del sector turístic, com la contaminació o la massificació, i assegura que representen “el 4 % del turisme de la ciutat”. A més, tenint en compte que l’impacte mediambiental és un dels arguments esgrimits pel consistori, ha insistit que les dades indiquen que “menys de l’1 % de la contaminació d’òxids de nitrogen i partícules” provenen dels creuers.

Calvet assegura que aposten pel turisme de qualitat

El president del Port ha defensat que els creuers formen una part “substancial” de l’oferta de “turisme de qualitat” que rep Barcelona i hi ha posat xifres: una despesa diària d’entre 200 i 300 euros per persona i un ecosistema que dona feina a 9.000 persones i factura 1.000 milions d’euros. Calvet ha dit que acceptaria crítiques “si no féssim res”, però ha defensat que treballen “en el model de Barcelona”, que és “turisme de qualitat de creuers i celebració de grans esdeveniments”.

Calvet s’ha mostrat obert a dialogar amb l’Ajuntament, però ha demanat que se’ls permeti desenvolupar els acords del 2018, que incloïen el límit a set terminals, la reubicació al moll Adossat i l’electrificació dels molls. “Les empreses necessiten seguretat jurídica”, ha dit. L’Autoritat Portuària ja ha començat a tramitar dues de les set terminals de creuers i preveu tenir a punt l’electrificació dels molls el 2026 i l’obertura del moll de Barcelona el 2024.