(ACN) El Port de Barcelona invertirà 110 milions d’euros fins al 2030 per a l’electrificació de la totalitat dels molls de les instal·lacions. Concretament del moll Prat —destinat als portacontenidors—, el moll Sant Bertran i Costa, utilitzat pels ferris, i el moll Adossat, on operen els creuers.

Així ho ha anunciat aquest dimarts el president del Port, Damià Calvet, que ha detallat que la mesura permetrà l’estalvi de l’emissió de 66.000 tones de CO2 i de 1.234 tones d’òxid de nitrogen a l’atmosfera durant l’estada dels vaixells al port.

Entra en servei un vaixell de càrrega amb zero emissions durant l’estada al port

Segons Calvet, la reducció serà del 38 % de tones de CO2 i òxid de nitrogen i suposarà eliminar el 25 % del total de les tones de CO2 i òxid de nitrogen, incloent les maniobres d’ancoratge i del 22 % del que genera l’activitat portuària.

Dels 110 milions d’euros que s’hi invertiran, la gran majoria —90 milions— corresponen als OPS (“onshore power supply”), que és la tecnologia que permetrà els vaixells grans endollar-se a la xarxa elèctrica amb energia 100 % renovable o de fonts netes. Els 20 milions d’euros restants s’invertiran en el desplegament de la xarxa, que inclou una subestació del port.