Aquest dilluns es coneixeran les noves estrelles de la Guia Michelin, després d’un any marcat per la pandèmia del coronavirus. Des de l’organització defensen que els guardons s’han jutjat de forma “flexible però justa en un any complicat” als establiments i asseguren “que ha estat un bon any per a la gastronomia, amb 100 nous establiments inclosos a la guia a tot l’estat”.

Com explica el responsable de comunicació de Michelin, Ángel Pardo, elaborar enguany la guia no ha estat fàcil per les restriccions de mobilitat i el tancament de restaurants durant la pandèmia. Malgrat això, Pardo defensa que els inspectors ja havien fet un 60 % de les visites als restaurants quan va esclatar la crisi del coronavirus. Segons Pardo, han pogut avaluar els establiments de tot l’estat, tot i les diferències entre comunitats que han allargat més o menys els tancaments dels restaurants.

El pla de desescalada a Catalunya

El “bon múscul” de la gastronomia

Des de Michelin destaquen que ha estat un bon any per a la gastronomia en què s’ha evidenciat “el múscul del sector”. Consideren que això es demostra en el fet que 100 nous establiments entren a la guia. I es reconeixen 53 nous restaurants Bib Gourmand, les futures estrelles Michelin. Tot i això, a la guia s’hi inclouen mitja dotzena de restaurants que perden l’estrella perquè han tancat durant la pandèmia.

Des de l’organització expliquen que el sector reclamava la publicació de la guia pel “prestigi i per atreure clientela”. I és per això que, assegura des de l’organització, s’ha fet un “esforç titànic” per publicar-la.

Les estrelles, incentiu en temps de pandèmia

Un dels restaurants que ostenta una estrella Michelin des del 2010 és l’Hisop. Pel seu xef, Oriol Ivern Bondia, els guardons poden ser un incentiu en plena crisi “per continuar fent la bona feina i donar suport al sector”. Assegura que són una “bona motivació pels establiments” en un any marcat per la crisi. Amb optimisme, explica que per al seu establiment, les restriccions i mesures de seguretat anticovid han permès ser “encara més curosos amb el client”.