La campanya té com a lema “Barcelona, a colourful Christmas”, i està destinada a captar el turisme de set països europeus – Suècia, Dinamarca, Noruega, dls Països Baixos, Bèlgica, Suïssa i Rússia -perquè facin les compres de Nadal a Barcelona. El perfil de client potencial al qual va destinada la campanya és el d’un turista d’entre 35 i 45 anys, de classe mitjana-alta. Turisme de Barcelona pretén arribar a una bossa de dos milions de clients potencials.

Cinc colors, cinc experiències

La campanya, amb una forta presència a les xarxes socials, s’estructura a través de cinc colors. Cadascun convida a viure una experiència diferent a la ciutat. Així el Nadal blau convida a viure l’esperit mediterrani de la ciutat a través de les activitats a l’aire lliure; el groc es refereix al sol, la platja i els llums de Nadal dels carrers; el verd és el Nadal dels sentits, el gust i les propostes gastronòmiques a bars i restaurants; el violeta és el color de les compres a les marques exclusives i les boutiques; i el vermell és el Nadal més càlid de les tradicions catalanes. El web està únicament en anglès i rus.

Segons Turisme de Barcelona, el comerç capta prop del 35% de la despesa que el turisme fa a la ciutat. Els visitants estrangers puntuen l’oferta turística de la ciutat amb un 8,4 sobre 10.