La falta de telèfon i de connexió a internet dificulta el dia a dia dels comerciants de Sant Antoni. Fa dues setmanes que estan sense subministrament i això ja ha començat a tenir efectes. Els principals problemes amb què es troben els botiguers aquests dies són que no poden atendre els encàrrecs que els fan els clients a través del web, no poden agafar trucades, les alarmes han deixat de funcionar i no poden cobrar a través dels datàfons perquè la majoria necessiten connectar-se a internet per fer les operacions.

És el cas d’una joieria al carrer del Comte Borrell que ha d’enviar els clients a treure diners del caixer. També ho pateixen en una botiga de flors artificials al carrer de Floridablanca. “Els clients em pregunten si he tancat el negoci perquè no contesto al telèfon”. Això preocupa aquesta botiguera ara que s’acosta Tots Sants.

Accions contra Movistar

Segons va assegurar el president de Sant Antoni Comerç, Vicenç Gasca, durant una entrevista al ‘bàsics‘, la manca de funcionament dels datàfons és especialment preocupant perquè el 90 % de les compres es fan amb targeta. Gasca també va afegir que a banda dels comerciants hi ha molts veïns afectats i que això és greu en el cas de les persones grans, perquè no poden trucar si ho necessiten.

El president de Sant Antoni Comerç afegeix que és molt difícil quantificar el nombre de comerços afectats per aquests talls, tot i això alguns botiguers ja pensen a organitzar-se i prendre accions contra Movistar, la companyia que els subministra la línia telefònica i la internet. Els afectats, situats sobretot als carrers de Tamarit, del Comte Borrell i de Floridablanca, ja s’han posat en contacte amb l’empresa de telefonia però encara no sap ni l’origen de l’avaria ni tampoc quan podrà solucionar-la. De moment estan fent una llista de les persones afectades per poder fer una reclamació conjunta.