La crisi va enganxar de ple aquest projecte de 70.000 metres quadrats concebut com l'únic parc empresarial urbà de Barcelona. El setembre acabarà la primera de les tres fases del pla, que consta de dos edificis d'oficines, 700 places d'aparcament i 2.500 metres querats d'àrea comercial, que ja ha llogat una gran cadena de supermercats. Ara, però, encara queda per comercialitzar la resta dels espais. JORDI TOBOSO, Jones Lang LaSalle, gestora comercial locals "Que Mercadona s'instal·li aquí, farà de locomotora. Farà que altres empreses s'interessin en el projecte." El solar on s'ha de construir la resta del projecte, que preveu quatre edificis més d'oficines, encara està buit. Aquests pla s'ha d'integrar en el que ha de ser la nova àrea de negocis de la ciutat, integrada per la Fira de Barcelona, la plaça d'Europa i la Zona Franca. Una aposta que els veïns veuen amb bons ulls. JORDI CORTES, president de l'AV Eduard Aunós "Nosaltres volem que el barri s'obri. I el Districte 38 serà una base molt important del que és el barri de la Marina de Port i la Marina del Prat Vermell." Un barri que està a l'espera de la posada en marxa d'un pla urbanístic que l'ha de convertir en una àrea residencial de 10.000 pisos, zones verdes i equipaments. Però mentre això no arriba, els veïns han de conviure amb els solars en desús i les fàbriques abandonades. Un altre projecte pendent i de vital importància perquè aquesta sigui la porta sud d'entrada a la ciutat és l'arribada de la Línia 9 del metro, reivindicada des de fa molts anys pels veïns.