La cuina en directe és un dels atractius del Seafood, on fins dimecres diversos cuiners de renom oferiran classes magistrals. Però aquí el que es vol, sobretot, són oportunitats de negoci. Les empreses del sector es renoven contínuament i s'adapten a les noves maneres de consumir peix i marisc. MAR SANTARUFINA, directora d'alimentària de Seafood "Muchos formatos reducidos para pequeños hogares. Vamos a ver también producto preparado, de fácil comer. Congelados que simplemente sea para descongelar y poner en la sartén." I un exemple en són les companyies catalanes que busquen fórmules per renovar-se i oferir productes atractius. Una mostra n'és el llamàntol, que ja es pot comprar pelat i a punt per ser cuinat. JORDI CUBELLS, Maresmar "El cuiner pot disposar d'ell per fer qualsevol tipus de plat i ingeniar qualsevol plat, aprofitant el 100% de la carn del llamàntol." El 40% de les empreses del Seafood provenen de l'estranger. Hi destaquen, però, les empreses catalanes majoristes amb seu a Mercabarna. El seu objectiu és ara ampliar el negoci a Alemanya. JOSEP TEJEDO, director general de Mercabarna "A Alemanya pràcticament el 90% del peix que es consumeix el porten de fora, són importadors nets de peix. Per altra banda és una població de 80 milions d'habitants, amb un nivell econòmic molt alt." Per això durant el saló han organitzat una trobada amb una vintena d'empresaris alemanys interessats en les companyies del Mercat Central del Peix. En aquesta tercera edició el Seafood s'amplia amb 160 expositors de tot el món. Un saló que segons els responsables, consolida Barcelona com a punt de trobada de la indústria pesquera al Mediterrani.

El gremi de majoristes del peix de Mercabarna i 10 empreses exportadores s’han presentat a la fira Seafood sota la marca Peix de Mercabarna. L’objectiu principal és seduir el mercat alemany ja que el 89% del peix i marisc que es consumeix en aquest país és d’importació. Mercabarna ha convidat una delegació de 25 importadors alemanys amb qui mantindrà diverses reunions durant aquest dimarts 23 de setembre.

La directora del saló, Mar Santarufina, ha assegurat que el consumidor demana cada cop més peix envasat i compra petites racions. Aquesta és la tercera edició del saló que, segons Santarufina, s’ha consolidat a Barcelona. Segons els responsables de la fira, la ciutat s’ha convertit en el punt de trobada de la indústria pesquera al Mediterrani.