La majoria de reclamacions són per incompliment de contracte per part de webs o agències que ofereixen viatges organitzats. En molts casos, s'atrapa el consumidor a través d'una oferta que després augmenta de preu. La ganga inicial s'encareix en afegir-li taxes no previstes en els vols, augmentar l'import de l'hotel o altres canvis d'última hora. Aquestes modificacions en les condicions del viatge són la principal causa de reclamació dels catalans. Si ens trobem en aquesta situació, disposem de fins a dos anys per demanar compensacions. Els experts, però, recomanen fer-ho el més aviat possible per no perdre documentació. MIQUEL ARTIGAS, director dels Serveis Jurídics de DAS “Llegir molt bé la contractació, la lletra petita, guardar tot el document i fer totes les reclamacions per escrit perquè això ens pot donar força després a nivell de les entitats que són responsables de resoldre tots els problemes que ens trobem.” La crisi econòmica ha fet augmentar el turisme interior a Espanya. També en aquest tipus de viatge s'hi han detectat estafes, sobretot en el lloguer de cases o apartaments a través d'Internet. El cas més habitual: fer un pagament per avançat i que la persona de contacte desaparegui. MIQUEL ARTIGAS, director dels Serveis Jurídics de DAS "L'únic que has de controlar bé és que qui t'està llogant l'apartament o la casa sigui el veritable propietari de la casa. Per tant, anar al registre de la propietat i confirmar que la persona que contracta amb tu està inscrita com a propietari de la vivenda.” De fet, es tracta d'un registre públic que es pot consultar abans de reservar l'allotjament. Tot plegat, maldecaps més fàcils de resoldre si contractem una assegurança de viatge. Una opció que també és vàlida per aquells que reserven viatges pel seu compte a través d'Internet.