Una, dues, tres... i fins a sis ofertes hem trobat en només un carrer del Poble-sec. La crisi i la dificultat per captar clients han abaratit la cervesa a la ciutat. La promoció, que fa més d'un any va començar en els bars traspassats a xinesos a Cituat Vella, s'ha estès com una taca d'oli a altres districtes. Alguns propietaris autòctons expliquen que s'han vist obligats a abaixar preus al mateix temps que els bars que tenen a prop, per no perdre clients. L'oferta ha estat molt ben rebuda pels consumidors. El gremi de Restauració, en canvi, s'hi oposa. GAIETÀ FARRÀS, president del gremi de Restauració de Barcelona "Aixó no és bo per als establiments ni per a la clientela perquè no aporta valor afegit. Tampoc no és bo per a la ciutat perquè crea una imatge de un consum molt baix." El cas és que els bars on fins ara tenien dificultats per omplir la barra, han multiplicat el nombre de clients. CARLOS LUNA, encarregat del bar Can Eusebio "Cuando apunten las ocho se llena, no hay mesas. Y claro, la barra se llena: una cerveza, ocho, diez, quince... Claro, tú vienes con 10 euros y te emborrachas porque esos 10 euros ya son 10 medianas." SEVIKA RANIBUMIK, propietària del bar Porto Colon "Antes estábamos vendiendo la cerveza a 1,50 y ahora a un euro. Notamos más clientes y peor cada día." Els propietaris d'alguns establiments ens expliquen, fora de càmera, que en alguns casos, fer ofertes de cervesa pot provocar que alguns clients beguin més del compte i provoquin problemes. Tot i els inconvenients, els bars que ofereixen mitjanes a un euro, fan més caixa que abans. La Direcció General de Salut Pública, que ha declinat fer declaracions, va prohibir fa dos anys la happy hour i les ofertes de dos per u als bars. En aquest cas, en canvi, Salut considera que les cerveses a un euro no inciten al consum excessiu de begudes alcohòliques, i que tan sols és un reclam perquè els clients entrin als bars. És per això que, de moment, no tenen previst prendre mesures al respecte.