Bona part de la taxa turística recaptada durant el 2019 s’invertirà en projectes d’impuls econòmic, sostenibilitat i promoció de la ciutat, per pal·liar els efectes de la pandèmia del coronavirus. El darrer paquet d’inversions que s’ha aprovat en comissió és de més de 3.318.000 euros i bona part (un 70 %) es destinaran als agents cívics. El regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé, ha volgut destacar el paper important que tenen per fomentar el turisme responsable i per acostar els atractius turístics als barcelonins.
Segons ha detallat l’Ajuntament en una nota de premsa, s’impulsaran iniciatives per ampliar i reforçar la revaloració d’elements patrimonials, com el Centre d’Interpretació de Montjuïc o el projecte de recuperació del passat fabril de Pere IV. Entre altres partides pressupostades hi ha també el projecte per millorar l’espai del turó de la Rovira, a Horta-Guinardó. L’objectiu, segons l’Ajuntament, és “finançar projectes per aprofundir en els circuits i protocols per ser una ciutat segura per als visitants en el marc postcovid”.
La inversió total en promoció econòmica durant el 2020 és de més de 9,34 milions d’euros, segons ha explicat el regidor de Turisme i Indústries Creatives, Xavier Marcé. A més d’invertir en projectes centrats en l’impuls de l’economia del visitant post- covid-19, s’han donat suport a iniciatives per posicionar la ciutat internacionalment i a projectes de coneixement i turisme responsable.
Estímul al consum durant Nadal i per al turisme responsable
Una de les partides econòmiques destacades és la que es destinarà a reimpulsar l’economia de la ciutat (més d’1.900.000 euros). S’invertirà en una campanya de promoció del visitant als Mercats Municipals o a la campanya de Nadal (amb 600.000 euros). El projecte de promoció econòmica internacional Marca Barcelona rebrà una inversió de 500.000 euros.