L’augment de les vendes a través d’Internet ha causat una “guerra” entre les empreses de distribució que competeixen per endur-se bona part del pastís. Correus ha presentat ara el sistema Homepaq, que vol posar les coses més fàcils a tots els usuaris que compren a través de la xarxa. Vicenç Ibáñez, responsable de Comunicació de l’ens públic, assegura que el sistema vol guanyar efectivitat i “entregar a la primera un paquet”. Aquest és el principal inconvenient de les compres electròniques, ja que en moltes ocasions les empreses de missatgeria no troben el client a casa i l’entrega s’ha de posposar unes hores o uns dies.

Segons Correus, amb aquesta novetat els clients no hauran de desplaçar-se enlloc ni tampoc hauran d’estar a casa per rebre un paquet: podran disposar del servei les 24 hores del dia i durant tot l’any. L’empresa instal·larà gratuïtament un terminal automatitzat a les escales de veïns que prèviament ho demanin. El funcionament és senzill: els veïns s’hauran de donar d’alta com a usuaris i utilitzaran la bústia a través d’una aplicació mòbil també gratuïta. Quan rebin un paquet o l’hagin d’enviar rebran al telèfon un codi de barres per accedir a la bústia instal·lada a l’escala. Ibáñez ha assegurat que la tasca de l’empresa és ara convèncer tant les companyies de comerç electrònic com els ciutadans perquè optin per aquest servei. L’empresa encara no ha decidit quan preveu posar en marxa aquests dispositius a la ciutat, però confia fer-ho aviat. En breu arrencarà una prova pilot a Madrid, amb la col·locació d’aparells en uns 500 domicilis.