MARTÍ SARRATE, president de l'ACAVE "Després de cinc anys de recessió econòmica que han estat terribles, vam acabar 2013 amb increments i aquest 2014 estem amb una mitjana d'un 7% i amb un primer semestre amb un increment del 5%. Són xifres esperançadores i que ens donen molta moral i confiança per encarar aquesta recuperació del nostre sector que és fonamental. El sector es recupera de la crisi lentament, però havíem tocat fons. Llavors o vas a l'infern o et recuperes. Jo crec que no han prescindit de les agències de viatges. Al final cadascú té els seus clients i cadascú va al seu nínxol de mercat que li interessa i cadascú s'especialitza en el segment... El més important és segmentar els clients i fidelitzar-los. Al final, nosaltres tenim una sèrie de col·lectius i anem creixent amb nombre d'associats a la nostra patronal, que és la més important a Espanya, i tenim totes les tipologies d'agències de viatges. Cadascú ha de buscar el seu nínxol de mercat i tenir els seus clients i especialitzar-se en els seus punts forts."
Martí Sarrate ha dit aquest dijous a l’entrevista del ‘BTV notícies matí’ que el sector ha superat la crisi i que ara es troba en un fase de remuntada: “El sector es recupera de la crisi lentament, però havíem tocat fons. Llavors, vas a l’infern o et recuperes”. Sarrate ha afirmat que les xifres d’aquest primer semestre de 2014 són superiors de les de l’any passat, amb un augment de les vendes que ronda el 5% % i això els dóna “moral i confiança per encarar la recuperació”.
Les agències no estan mortes
El president de l’ACAVE s’ha referit a l’especialització de les agències de viatges en l’era de les noves tecnologies en què molts viatgers opten per gestionar-se la compra d’unes vacances. Ha dit que abans eren agents de viatges i ara s’han convertit en “assessors i venedors d’experiències”. Sarrate ha afirmat que el nombre d’associats creix perquè les agències s’han especialitzat i no només venen viatges: “També venem hotels, cotxes i vols”. El president de la patronal ha assegurat que ara es dirigeixen a un segment de la població molt específic i deixen de banda la política comercial de fa un anys, quan s’adreçaven a un públic generalista. Sobre les edats dels clients de les agències, ha assegurat que el ventall segueix sent molt ampli, i va dels 35 als 65 anys.