El president del Gremi, Joan Guillén, ha assegurat que malgrat les inclemències del temps aquest Sant Jordi ha estat un “èxit” de vendes i que no els consten “incidències de relleu” a les parades de floristes professionals. “Estem acostumats a l’aigua, però potser no a la pedra”, ha admès, tot destacant la resiliència del sector: “Ens hem acoblat a cada moment, a les situacions difícils per superar-les.”

Pel que fa a les vendes, Guillén ha dit que han “assolit l’objectiu”, i que moltes parades “han exhaurit les existències”. Una florista de la Rambla, en declaracions a betevé, explicava a les 19 h que estava plegant perquè ja havia venut absolutament totes les roses de la parada, i ho celebrava perquè havien patit durant els episodis de pluja i calamarsa. “Durant la diada la gent surt al carrer” faci el temps que faci, ha constatat, i s’acomiadava dient que marxava “a descansar que ja ens toca”.

Sobre la superilla de Sant Jordi, on els floristes també tenien un lloc predominant, a més de les parades de llibres, Guillén ha dit que ha estat un èxit i una bona primera experiència, encara que “tot és valorable i millorable”.

Agraïts pel volum de vendes

Guillén ha volgut aprofitar per agrair a tota la població que no s’hagi arronsat pel mal temps i “que valori la nostra feina: “Aquest Sant Jordi ha estat un èxit i ha estat gràcies a la gent”, i l’ha titllat del “Sant Jordi de la normalitat i de tornar-nos a veure”.

A primera hora del matí, el Gremi de Floristes de Catalunya celebrava la normalització de la diada de Sant Jordi després de dos anys de pandèmia. Preveien vendre uns sis milions de roses a Catalunya i ja percebien una participació “alta”. Val a dir que, per culpa de l’augment del preu del transport, la rosa enguany era un 20 % més cara, però assumien el sobrecost els propis floristes per no repercutir-lo en la clientela, segons va comunicar fa uns dies el Mercat de Flor i Planta Ornamental de Catalunya.

Pel que fa a l’opció més popular, la rosa vermella ha estat “la gran triomfadora” en una varietat que porta per nom ‘Freedom’: més alta, compacta i amb un color més viu. “És la reina de la diada”, i ha representat el 90 % de les vendes.