El confinament de Barcelona durant el cap de setmana, sumat al tancament dels centres comercials, està fent augmentar les vendes a moltes botigues de barri. Ho confirmen des de l’Eix Comercial Sants – les Corts, que agrupa els principals comerços de carrers com el de Vallespir o Galileu. Aquí, els botiguers reconeixen augments d’entre un 15 i un 30 % respecte a un cap de setmana de pandèmia sense restriccions de mobilitat.

El president de l’eix, Josep Escofet, reconeix que la millora s’ha notat a pràcticament totes les botigues, cosa que es deu també a “l’esforç que es fa al comerç de proximitat perquè les botigues siguin segures, a més de l’atenció personalitzada que donen”.

Preocupació pels bars i restaurants

Ara bé, Escofet reconeix que, ara, les associacions de comerciants estan bolcades en els bars i els restaurants, que tenen unes pèrdues “difícils de reparar” amb el tancament actual. Per això, demanen que puguin obrir al més aviat possible.

Els veïns s’han bolcat en les botigues properes

L’Elisabet Corbella regenta una llenceria i assegura que els dissabtes de confinament municipal ha notat un increment en les vendes que ronda el 30 %. Ella ho atribueix al fet que els veïns passegen més pel barri i, com a conseqüència, entren més a les botigues, però també a una forta conscienciació del veïnat amb les botigues de barri. “S’ha notat en de les persones joves, que han vingut a viure en aquest barri, i que estan molt conscienciades que s’ha de comprar a la botiga del costat”, explica Corbella.

Una tendència que també sosté una enquesta sobre els hàbits dels consumidors durant la pandèmia elaborada pel Centre de Recerca en Economia i Desenvolupament Agroalimentari-UPC-IRTA (CREDA).

L’associacionisme, la clau

El gerent Pelushop, Jordi Iglesias, diu que pertànyer a una entitat comercial com ara l’Eix, molt arrelada al territori, és de gran ajudar per tirar endavant en els moments difícils. L’entitat ha assessorat durant aquests mesos els comerciants sobre com “diversificar l’estructura del negoci o orientar les vendes”, explica.

A més, entre tots els comerciants han creat una aplicació que ofereix descomptes als clients, amb l’objectiu de fidelitzar-los en un moment especialment complicat.