Els restaurants, servei a domicili i menjar per emportar són les tres opcions que més han augmentat la demanda en l’últim mig any.  En el cas del servei a domicili i el menjar per emportar, els consumidors els valoren per la seva rapidesa, les bones ofertes i el menjar de qualitat i són els més joves els que més consumeixen aquestes opcions.

Els barcelonins aproven amb un 7,3 l’oferta de restauració

De l’informe també se’n desprèn que els barcelonins puntuen amb un 7,3 la restauració. Més de la meitat dels enquestats consideren que l’oferta està per sobre d’altres països europeus.

Pel que fa a l’hora d’escollir on menjar, el boca-orella és l’opció preferida. La meitat dels enquestats (49,5 %) escolta les opinions i recomanacions de coneguts, mentre que el 35,2 % dels barcelonins utilitzen internet per informar-se. La resta trien quan passen per davant del establiments o ja saben on volen anar.

Una radiografia de la restauració a Catalunya

L’estudi, que analitza els hàbits de comportament i les tendències de costum a Barcelona, s’ha fet amb una mostra de 937 residents d’entre 18 i 75 anys. Aquests s’han dividit en tres grups: boomers (nascuts entre 1946 i 1964), la generació X (nascuts entre 1965 i 1980) i els mil·lenistes (nascuts entre 1981 i 2000). La intenció és fer una radiografia de la restauració a Catalunya per saber quines accions emprendre d’ara en endavant.

El president del Gremi de Restauració de Barcelona, Pere Chias, explica que abans els consumidors es gastaven més quan sortien a menjar fora. De manera que per arribar als mateixos ingressos, els establiments han d’atreure més clients. Per això, Chias conclou que s’han de centralitzar esforços en cobrir la demanda dels més joves: “És un sector que viatja molt, que compara molt i que té un criteri importantíssim”, raona.