Paquets de descomptes culturals, hotelers i gastronòmics per evitar el màxim de cancel·lacions de les reserves fetes per al Mobile World Congress 2020. Sota el nom de Barcelona Opportunity Week, els agents econòmics han decidit organitzar-se després de reunir-se amb les administracions per valorar les conseqüències de l’anul·lació del saló. La iniciativa, de caire 100 % privat, s’afegeix a la promoguda pels emprenedors tecnològics, que també estan preparant un programa d’activitats per mantenir viu l’esperit del 4YfN amb el nom de Barcelona Tech Spirit.

Descomptes i incentius per evitar cancel·lacions

A la sortida de la reunió amb els representants dels comerciants, hotelers, restauradors i altres agents econòmics, el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, ha ofert tot el suport municipal “per fer de paraigua a iniciatives que provenen estrictament de l’àmbit privat”. Respecte a la Barcelona Tech Spirit, Collboni ha dit que són els emprenedors els qui lideraran la proposta. “I, en el cas de l’Opportunity Week, el que fem és donar cobertura institucional i posar al servei dels operadors el consorci Turisme de Barcelona”. El primer tinent d’alcalde també ha dit que, si cal un esforç econòmic suplementari, “el farem, però no seran quantitats gaire rellevants”.

Sobre les teories que han sorgit en les darreres hores per explicar els motius de la cancel·lació del Mobile World Congress, Collboni ha defugit sumar-s’hi: “A les administracions no ens toca fixar-nos en el terreny especulatiu. L’objectiu és que hi hagi el màxim d’activitat durant la setmana del MWC”. Tant els detalls de la Barcelona Opportunity Week com de la Barcelona Tech Spirit es donaran a conèixer la setmana vinent.