L’Automobile Barcelona del 2019 ha posat punt final aquest diumenge amb xifres de rècord: més de 800.000 persones han visitat el Saló de l’Automòbil, que aquest any ha celebrat les 100 edicions. El president de l’Automobile Barcelona, Enric Lacalle, ha fet una valoració positiva d’aquestes dades, que representen un “creixement per sobre del 10 % respecte de l’edició anterior”.

El públic jove ha tornat a ser un dels més interessats pel saló, tal com ha assenyalat Lacalle. De fet, aquest segment de la població “ha estat un gran revulsiu per incrementar les vendes d’automòbils“, segons el president de l’Automobile Barcelona.

Pel que fa a les marques automobilístiques expositores, hi han participat 45 grups d’automoció, un 50 % més que en l’edició anterior. Al llarg d’aquesta setmana, les empreses han presentat les seves últimes novetats, d’entre les quals han destacat els vehicles elèctrics o híbrids, que han despertat gran interès entre el públic assistent. De fet, segons xifres de l’Automobile Barcelona, un 55 % de les persones que han visitat el saló hi han anat específicament per aquest tipus de vehicles.

Des de l’organització han valorat molt positivament l’acollida que han rebut les activitats realitzades per celebrar el centenari com l’exposició de vehicles més destacats de l’últim segle o el viatge interactiu a través dels últims 100 anys d’història d’automoció, tecnologia i música.