Pantalla del sistema de control d'aforament als mercats

L’Ajuntament de Barcelona ha instal·lat 340 càmeres zenitals a 39 edificis de mercats de la xarxa municipal. Se situen a l’entrada dels espais i permeten comptabilitzar el nombre de persones que entren i surten de la instal·lació i, d’aquesta manera, controlar que els aforaments no sobrepassin el límit aconsellat per evitar contagis de coronavirus.

Segons informa el consistori, les càmeres fan el recompte en funció dels caps presents a l’espai i sense possibilitat d’enfocar les cares dels usuaris. Així es pot conèixer, en temps real, l’ocupació del mercat. Els clients ho poden veure a través d’unes pantalles instal·lades als accessos dels mercats, en què també s’indica clarament si es pot o no entrar-hi.

La instal·lació de càmeres zenitals als mercats municipals de Barcelona es va iniciar l’estiu passat amb una prova pilot a quatre centres: l’Abaceria Central, Sants, Sarrià i els Encants de Bellcaire. Des de llavors, la iniciativa s’ha estès a 35 mercats més. L’actuació ha suposat una inversió d’uns 678.640 euros.

Un pla per digitalitzar els mercats municipals

La col·locació de càmeres forma part del pla de digitalització de Mercats de Barcelona, que vol modernitzar els espais i donar resposta a les noves necessitats dels clients. Ha suposat una inversió de 2,8 milions d’euros (fins al 2023) i inclou actuacions com la creació d’una eina digital de gestió d’incidències, desplegar una xarxa de pantalles i ordinadors per a l’emissió d’informació de productes i serveis o la incorporació d’armariets per a la recollida de la compra que aniran vinculats al servei de “marketplace”.