El Gran Teatre del Liceu ha acollit aquests dies ‘Diàlegs de Tirant i Carmesina’, una adaptació de la novel·la medieval ‘Tirant lo Blanc’, de Joanot Martorell, que repassa els passatges més íntims i amorosos entre Tirant i Carmesina. El director i dramaturg Marc Rosich ha recuperat també els personatges de Plaerdemavida i de la Vídua Reposada, interpretats per la mateixa actriu, i, amb l’ajuda del compositor Joan Magrané, han convertit el clàssic de Martorell en una òpera de cambra. De fet, una de les poques que es poden sentir en català i al Liceu.
L’espectacle conflueix amb una escenografia de l’escultor Jaume Plensa que, en un primer moment, no té sentit per al públic però que quan s’acosta el final de l’opera va cobrant forma i apareix el concepte d’utopia. Aquesta òpera de cambra és part de la celebració dels 25 anys d’Òpera de Butxaca i Nova Creació i a banda de les funcions del 13, 14 i 15 de febrer al Gran Teatre del Liceu, també es va fer al Festival de Peralada.