La 36a edició de la Setmana del Llibre en Català és la més gran de totes les que s’han fet: hi ha 204 expositors, un 25,2 % més que l’any passat. Entre els prestatges, el públic pot trobar-hi 250 novetats, però no hi ha cap llibre repetit en més d’un estand. Cada paradista ha hagut de triar uns segells editorials concrets i només pot tenir els seus títols. El president del certamen, Joan Sala, ha explicat que “això ens dona possibilitat de tenir molts més títols, molts més llibres diferents, i la gent podrà gaudir de molta més oferta”.

Setmana del Llibre en Català

Per a les llibreries i editorials, ser a la fira és una oportunitat de donar-se a conèixer. A comerços independents, com la llibreria La Petita, els permet arribar a un públic més ampli que des del seu local del Poblenou. En el seu cas, és el primer any que hi participen i esperen que, després d’una època fluixa com és l’estiu, els serveixi també per revitalitzar les vendes.

Per a les editorials, ser a la Setmana del Llibre en Català també és una ocasió única. Acostumats a treballar amb intermediaris, com distribuïdors i llibreters, no solen rebre el “feedback” directe dels lectors i el valoren molt positivament. Merche París, de Mosaics Llibres, explica que alguns clients els han aportat les seves impressions dels títols de l’any passat i que això també els serveix de guia per als projectes nous.

Setmana del Llibre en Català

A més de comprar i vendre llibres, en el marc de la setmana s’organitzen també moltes activitats. Enguany se n’han programat fins a 265, entre les quals signatures de llibres, recitals de poesia i passejos literaris. També n’hi ha moltes per al públic infantil, i és que un 20 % dels llibres que hi ha a la fira són per a nens. Fomentar la lectura és una de les raons de ser de la fira, i fer-ho entre els més petits és una de les prioritats.