Aquest any, la Setmana del Llibre en Català disposa de 1.750 metres quadrats dedicats a la lectura i, en general, a la cultura en català. L’objectiu principal és consolidar-se com el gran aparador de la indústria editorial en aquesta llengua. Per això, hi haurà 163 expositors, repartits en 62 mòduls. També s’han programat més de 200 activitats, 40 de les quals adreçades als més petits.

Una de les novetats d’enguany és que hi haurà un estand d’autors catalans traduïts a l’anglès i altres idiomes. Segons els organitzadors, s’ha impulsat per primera vegada davant la gran afluència de turistes a l’avinguda de la Catedral. “Sempre venen molts turistes disposats a comprar alguna cosa, el que sigui. […] El millor és vendre’ls traduccions nostres”, ha explicat el president de la Setmana del Llibre en Català, Joan Sala.

La Setmana del Llibre en Català l’any 2016

Durant la 34a edició de la Setmana del Llibre en Català es van facturar 354.000 euros, un 16,6 % més que l’any anterior. A més, es van vendre 22.300 revistes i llibres, la qual cosa representa un 8,9 % més respecte al 2015. Els organitzadors van fer-ne un balanç molt positiu i, de fet, consideren que aquest esdeveniment va influir en l’increment de les vendes de llibres en català a les llibreries de Catalunya, les quals van augmentar un 3 % el setembre del 2016.

Creix el mercat del llibre en català

El 2016 els llibres en català van suposar unes vendes de 238,65 milions d’euros, un 3,60 % més que l’any anterior. Així ho conclou l’estudi Comercio interior del libro en España 2016, elaborat per la Federació de Gremis d’Editors. L’objectiu de la indústria és arribar a les dades registrades abans de la crisi econòmica. L’any 2008, per exemple, les vendes de llibres en llengua catalana ascendien fins als 255,56 milions d’euros.