El periodista especialitzat en noves tecnologies Toni Noguera presenta al programa ‘reset’ algunes de les innovacions que s’han dut a terme durant la pandèmia del coronavirus. En aquesta ocasió, ens parla de les relacionades amb els concerts de música.
A la secció ens mostra, per exemple, la proposta de Tomorrowland, un dels festivals de música electrònica més grans del món que se celebra a Bèlgica. La novetat d’aquest any és que ha estat una versió totalment digitalitzada del festival. Això vol dir que es podia seguir des del saló de casa a través d’una pantalla. Hi havia vuit escenaris virtuals, una seixantena d’artistes, concerts, jocs i també tallers de discjòquei. I podies anar canviant d’escenari clicant sobre un mapa també generat per ordinador.
Una altra opció per seguir concerts és la de John Legend. A l’artista li van posar un vestit amb sensors i va recrear la seva imatge en un avatar que es podia seguir des de casa en una actuació virtual en directe. El públic va poder enviar missatges i ballar amb unes ulleres de realitat virtual.
Però si el que es vol és recuperar la presencialitat, hi ha el sistema Marko. Es tracta d’una proposta de l’empresa Montgorock Xàbia Festival per organitzar concerts de la manera clàssica, però garantint-hi la seguretat. És a dir, respectant les distàncies. Igual que els autoconcerts, és a dir, actuacions musicals que segueixes des del cotxe. Un sistema que ja s’ha provat en alguns països com, per exemple, a Mèxic.