La música ha tornat aquest divendres a la Sala Apolo trencant un silenci, gairebé ininterromput, que s’ha allargat més d’un any. De moment, però, aquest retorn és com a sala de concerts i no com a discoteca, perquè el sector de l’oci nocturn continua tancat per les restriccions per evitar contagis de coronavirus.
En aquesta reobertura, la primera artista que ha trepitjat de nou l’escenari és Meritxell Neddermann, presentant el disc ‘In the backyard of the castle’ en el marc del festival Guitar BCN.
El mateix cap de setmana agafen el relleu de Nedderman, la banda Caníbal que dissabte, 29 de maig, a les 19.30 h presenta ‘La Sra. Tomasa‘ i Ciao Marina, diumenge 30 de maig, a les 19 h, també en el marc del Guitar BCN.
Concerts “poc rendibles” per recuperar l’activitat
L’Apolo recupera l’activitat com a sala de concerts complint amb les restriccions i protocols vigents: l’aforament és del 70 %, amb un màxim de 1.000 persones i els assistents han d’estar asseguts i amb mascareta.
Amb cadires, l’aforament de l’Apolo es redueix de les 1.300 persones dempeus a 500. Per tant, aquest divendres d’estrena, Neddermann ha oficiat davant d’uns 350 assistents. Segons la responsable de programació de la sala, Naiara Lasa, “no és rendible per a nosaltres ni per als promotors, però molts ens han demanat començar a fer concerts. I a nosaltres també ens va bé recuperar l’activitat de forma gradual i no sobtada després d’una aturada tan llarga.”
La primera prova pilot
La Sala Apolo ha estat tancada des del 13 de març del 2020, però va obrir portes de forma excepcional al desembre per participar en un assaig clínic en plena pandèmia amb el primer concert a Barcelona sense distàncies i amb test d’antígens previs en el qual cap persona es va contagiar de covid.
L’experiència va servir per organitzar el concert massiu al Palau Sant Jordi de Love of Lesbian, en què tampoc no hi va haver una “supertransmissió” del virus.