Els treballadors de Seat tornaran aquest dijous a la nit a la feina per començar a fabricar els 300 respiradors diaris per curar infectats de coronavirus. Segons ha pogut saber betevé de fonts properes a l’automobilística, l’aparell presentat al Ministeri de Sanitat ha superat els primers tests, de manera que l’homologació es dona per feta. Oficialment però, s’anunciarà aquest divendres.
De fet, aquest dijous al matí, el ministre de Sanitat, Salvador Illa, ha anunciat en la Comissió de Sanitat i Consum que Seat començarà a fabricar “en les properes hores” 300 respiradors diaris.
Faltava un requisit per a l’homologació
Aquest dimecres, Seat va decidir aturar la maquinària. No volien treballar envà davant la incertesa de l’homologació. El president del comitè d’empresa, Matías Carnero, ha explicat que els van informar que els faltava un certificat que garanteixi que el respirador no interfereix en altres aparells que hi ha dins les UCI.
En aquesta línia, Carnero ha denunciat que el ministeri no establís, al principi, tots els requisits necessaris per l’homologació i els els hagin anat comunicant sobre la marxa, mentre fabricaven els prototips. “Cada dia que passa és vital per salvar vides”, exclama.
A banda dels 300 respiradors diaris de Seat, una altra empresa madrilenya en fabricarà 100 al dia.
Leitat 1 fa proves a pacients del Taulí
A banda del respirador de Seat, hi ha altres propostes que també estan pendents de l’homologació de l’Agència Espanyola de Medicaments. De fet, el ministre té sobre la taula sis projectes de respiradors avançats.
Entre les propostes, hi ha el respirador Leitat 1, fet amb tecnologia 3D. Aquest divendres el provaran a dos pacients que estan ingressats a l’UCI del Parc Taulí de Sabadell i quan rebin l’homologació, la intenció és ampliar les proves a cinc hospitals més: el Vall d’Hebron, el del Mar, el Parc Taulí de Sabadell, el Consorci Sanitari de Terrassa i l’Hospital General de Granollers.