Els usuaris habituals dels videojocs poden fer un pas més i viure’ls de manera més intensa. Si bé la realitat virtual ja fa anys que és una realitat en la indústria de l’oci digital, no ha estat fins a l’aparició de la PlayStation VR, el 2016, que la tecnologia s’ha popularitzat. Conscients d’aquesta evolució en la tercera edició del Barcelona Games World 2018 es dediquen 1.500 metres quadrats i fins a vuit àrees diferenciades a les experiències immersives. Aquesta edició de la fira també consolida els esports electrònics, competicions de videojocs que es retransmeten en directe a través de pantalles gegants i amb audiències de més de 300.000 persones. La fira també alça mires, literalment, amb una plataforma a 50 metres d’alçària per jugar a videojocs amb una perspectiva de vertigen.

Opinions dels usuaris: el primer dia triomfen les novetats

Els amants dels videojocs ja han pogut gaudir d’un primer contacte amb alguns títols exclusius que encara no han arribat a les botigues. Entre els més destacats, Resident Evil 2, el darrer joc de la franquícia que va inaugurar un gènere nou conegut com a “survival horror”. També ha despertat molt interès l’arribada de Kingdom Hearts 3, en què es pot jugar amb els herois de Disney.