La proliferació dels patinets elèctrics a Barcelona no només es nota als carrils bici de la ciutat. També surten com bolets les botigues que es dediquen a vendre aquests aparells i, encara que amb menys mesura, els tallers de reparació. Un dels veterans de la ciutat és My Scoot, a Sant Martí de Provençals, on calculen que reparen entre uns 100 i 150 patinets al mes: “Ens porten patinets amb xocs i aixafats per altres vehicles”, explica Òscar Garcia, propietari del taller, que insisteix en la necessitat de no demonitzar els patinets perquè la culpa dels accidents “és del propietari, no del vehicle”.

Tot i que en reben de malmesos per cops, la majoria de serveis que fan al taller tenen més a veure amb els models més barats, que Garcia insisteix a tractar de “joguines”. Per exemple els patinets de la marca xinesa Xiaomi, els que més proliferen a la ciutat: “Un 60 % dels vehicles que reparem aquí són d’aquesta marca”, assegura. La majoria, perquè arriben amb la cambra d’aire punxada perquè el neumàtic, segons explica, és molt feble.

Qui fa poc que s’ha sumat al negoci, almenys amb una botiga física a Barcelona, és la botiga Emovity, que aposta pels vehicles d’alta gamma. Un dels seus propietaris, Marc Cassany, coincideix en afirmar que molts dels usuaris que comencen amb patinets de gamma baixa, per poc més de 200 €, acaben interessant-se tard o d’hora per models superiors perquè als més barats “els costa agafar velocitat en pujada”.

[vc_row][vc_column][vc_btn title=”Una dona de 92 anys, primera víctima mortal per atropellament d’un patinet elèctric” style=”flat” shape=”square” color=”pink” size=”lg” align=”center” i_type=”material” i_icon_material=”vc-material vc-material-arrow_forward” css_animation=”none” add_icon=”true” link=”url:https%3A%2F%2Fbeteve.cat/mobilitat/primera-mort-vianant-atropellat-per-patinet-electric/|||” css=”.vc_custom_1542209372527{margin-top: 10px !important;margin-right: 10px !important;margin-bottom: 10px !important;margin-left: 10px !important;}” el_id=”caixa-vermella”][/vc_column][/vc_row]

Pedagogia a les botigues

En aquests dos negocis no només reparen i venen, sinó que també han de fer pedagogia. Molts usuaris els pregunten per la normativa d’utilització del patinet, que expliquen a consciència. A My Scoot fins i tot expliquen que van rebre la visita de la Guàrdia Urbana per explicar-los amb detall les limitacions que hi ha a Barcelona amb els patinets.

També han de parar els peus als qui demanen per “trucar” el patinet, és a dir, treure els límits de velocitat que vénen fixats de fàbrica. A internet hi ha tutorials que ho expliquen, tot i que Garcia es pregunta per què algú pot voler incrementar encara més la velocitat d’alguns models que de per  arriben als 60 km/hora. “Són patinets elèctrics, no motos elèctriques”, conclou.