La Cambra de Comerç de Barcelona ha denunciat una manca d’inversió en les infraestructures de l’àrea metropolitana. De fet, de les 28 inversions que la cambra va marcar com a clau l’any 2006, només se n’han acabat d’executar cinc. En aquest sentit, el president de l’organisme, Miquel Valls, ha lamentat que les administracions “desatenen les inversions” per una “absoluta manca de gestió”.

Entre les cinc inversions executades hi ha la creació d’un tercer carril a l’autopista C-32 (130 M €), la ronda oest de Sabadell (20 M €), els perllongaments de Ferrocarrils a Terrassa i Sabadell (160 M € i 150 M €, respectivament) i l’ampliació del metro del Baix Llobregat (130 M €). Totes aquestes inversions les ha fet la Generalitat.

La B-40 i les mercaderies ferroviàries, prioritàries

Entre les infraestructures que la Cambra de Comerç assenyala com a prioritàries n’hi ha una de viària i una de ferroviària. D’una banda, el quart cinturó (la connexió dels Vallesos amb una nova autovia, la B-40), del qual encara s’ha de redactar un estudi informatiu per impulsar el tram entre Sabadell i Terrassa. La cambra calcula que la inversió necessària és de 403 M €.

D’altra banda, l’organisme de comerç posa pressió a Renfe perquè reforci les Rodalies de mercaderies. En especial, la cambra demana una nova línia orbital a l’àrea metropolitana (900 M €) i ampliar les línies R1, R3 i R4 (amb una inversió total aproximada de 1.750 milions d’euros). Totes aquestes inversions s’haurien de fer de nou.

Demanen més coordinació

De cara al futur, la Cambra de Comerç reclama a l’Estat i la Generalitat més coordinació per encarar les inversions en infraestructures. Asseguren que, de mitjana, els últims 11 anys ha crescut un 5 % la demanda de transport públic a la regió metropolitana, però que l’endarreriment en les actuacions previstes fa que la població “no trobi solucions eficients” per fer els desplaçaments.