L’entrada en vigor de la zona de baixes emissions no s’ha notat al metro, però sí al servei d’autobús de la ciutat. Ho ha explicat Ramon Bacardí, director de Metro —empresa que depèn de TMB—, en una entrevista al programa ‘bàsics’, de betevé. Bacardí ha detallat que, tot i que encara disposen de poques dades, “no hem vist que el nombre de passatgers al metro hagi augmentat”, sinó que “s’ha mantingut força”. En canvi, el nombre de viatgers “ha augmentat més al bus”.

El director de Metro ha assegurat que estan preparats per a un increment de passatgers del transport públic de cara a l’abril, quan comencin les sancions per incomplir la zona de baixes emissions. “Hem de donar un servei públic adient i ja s’estan fent simulacions per poder-lo donar”, ha dit. Davant d’aquest escenari, Ramon Bacardí ha detallat que entraran en funcionament diversos combois nous a partir del març o l’abril. “Hi haurà quatre trens a l’L5 i quatre més a l’L1”, ha apuntat el director de Metro, vuit combois que se sumaran als “dos que ja funcionen a l’L4”. Són trens que van arribar el novembre de l’any passat per reforçar les línies més utilitzades.

Augmentar l’eficiència del metro mitjançant la compra de trens

Ramon Bacardí ha assegurat que una de les prioritats de TMB és “augmentar l’eficiència del metro” i, per fer-ho, caldrà “reduir el temps d’obertura de portes i el temps que s’està un tren a l’estació” mitjançant les pantalles informatives que han entrat en funcionament aquest dilluns. No obstant això, ha destacat que “el fenomen més important és la compra de trens”, sobretot per donar servei a les estacions amb més passatgers, com són l’L5, l’L1 i l’L3.