El metro de Barcelona ha estrenat noves pantalles d’informació que diuen, en temps real, l’ocupació dels vagons. Per ara, se n’està fent una prova pilot a tres estacions de l’L5: Sants Estació, Entença i Hospital Clínic. Precisament en l’última estació és on la regidora de Mobilitat, Rosa Alarcón, ha presentat el sistema que ha suposat una inversió de 100.000 euros.

Tal com ja va avançar betevé fa un any, TMB està incorporant les pantalles de nova generació amb l’objectiu de redistribuir el passatge al llarg dels combois. Ara bé, a banda de l’ocupació dels vagons, les pantalles també donaran altres informacions com el temps d’espera per als dos trens següents, el recorregut de la línia i l’espai per a persones amb mobilitat reduïda.

Com funcionen?

Les pantalles reben la informació dels sensors de càrrega instal·lats als trens, que incorporen els combois més moderns. Gràcies a aquest sistema, els usuaris podran conèixer la posició real del proper tren i el grau d’ocupació de cada vagó, en una escala d’1 a 4. D’aquesta manera, els passatgers podran repartir-se per l’andana per ocupar la part més buida del metro, o esperar-ne un altre.

La prova pilot s’està fent en tres estacions de l’L5 perquè aquesta és precisament una línia amb tots els combois sensoritzats i també per la demanda. Les tres estacions tenen una afluència de viatgers mitjana-alta.

Textos en català, castellà i anglès

Les noves pantalles són de 37 polzades. A Sants Estació se n’han instal·lat sis de simples i a l’Hospital Clínic i a Entença, quatre de doble cara. Els textos apareixen en tres idiomes: català, castellà i anglès.

El servei s’ha encarregat a través d’un concurs a una empresa externa que en farà la instal·lació i el manteniment durant un parell d’anys. Paral·lelament, s’estudiarà la implantació d’aquest sistema a altres estacions de la xarxa de metro.