No hi ha gaire temps abans de les eleccions municipals, però el govern de Colau és optimista que podrà deixar el projecte de la presó Model ben encaminat. Per això, a més d’aconseguir modificar el Pla General Metropolità abans d’acabar el mandat, cal que les altres administracions implicades compleixin els seus compromisos. En aquest sentit, la tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, ha destacat en una entrevista al ‘bàsics‘ que no s’imagina un escenari en què la Generalitat no compleixi la seva part.

Els compromisos del govern català són construir la residència de gent gran i l’institut escola previstos. Sanz creu que es mantindrà la col·laboració que hi ha hagut fins ara entre les dues administracions i que han permès complir amb el calendari de tancament de la presó. També explica que si la manca de diners és el que impedeix que la Generalitat construeixi aquests dos equipaments, el que cal fer és “replantejar la fiscalitat” per aconseguir més recursos econòmics.

Més de 300 peticions de llicències des de setembre

Sanz també és optimista pel que fa a l’aprovació de la mesura per reservar el 30 % de les noves promocions a habitatge assequible. Creu que “la feina feta en els darrers dies” permetrà finalment aconseguir el vistiplau de la Generalitat per tirar endavant els canvis. Tot i així, critica la poca agilitat del govern català per permetre-ho i avisa que quan la mesura s’apliqui a Barcelona, s’haurà de fer extensible a la resta de l’àrea metropolitana i el conjunt del país.

La regidora ha lamentat, però, que no es pogués fer una moratòria de llicències perquè això ha provocat una allau de peticions que farà endarrerir els efectes de la normativa. Segons Sanz, des de setembre, quan es va fer l’aprovació de la mesura a l’Ajuntament, s’han presentat més de 300 peticions de llicències d’obres i més de 500 certificats d’aprofitament urbanístic.

Contaminació: “Barcelona fa una aposta superior a la de Madrid”

La regidora d’Ecologia defensa les polítiques del govern municipal per combatre la contaminació i defensa que la creació de la zona de baixes emissions és una “aposta superior” a la que fa Madrid amb la creació de la zona Madrid Central, que prohibeix permanentment l’entrada al centre dels cotxes més contaminants.