El regidor d’Emergència Climàtica, Eloi Badia, defensa que cada cop hi hagi menys zones gratuïtes d’aparcament als barris perifèrics de Barcelona. Considera que “eren un atractiu” per als vinguts de fora de la ciutat. “Els pàrquings dissuasius s’han de col·locar en origen: a Vic, Manresa o Blanes, no a Barcelona“, ha dit en una entrevista al programa ‘bàsics’, de betevé.

Fins fa unes setmanes, indrets com la Clota o la Vall d’Hebron suposaven una oportunitat per als ciutadans de fora de Barcelona per estacionar el vehicle gratuïtament i fer l’última part del desplaçament amb transport públic. “Feien 100 quilòmetres contaminant i els últims 2 km, amb metro. Jo vull que s’aproximin a l’estació de bus o tren propera a casa seva amb vehicle, i que la resta ho facin amb transport públic”, ha dit.

Badia espera que la Generalitat de Catalunya acabi implantant la xarxa de “park and ride”.

“Treure la taxa de residus voldrà dir retallades”

El màxim responsable de Transició Ecològica i Emergència Climàtica a l’Ajuntament descarta fer marxa enrere en la nova taxa de residus, malgrat el context actual de pandèmia pel coronavirus. “Si ara, de cop i volta, renunciem a un ingrés, hem de dir d’on traurem els diners. Això voldrà dir retallades“, ha alertat Eloi Badia. Ara bé, ha anunciat que abans del gener presentarà una proposta per “avançar cap al pagament per generació de residus” i desvincular la taxa del consum de l’aigua.

Sobre la zona de baixes emissions, que des d’aquest dimarts comença a multar els vehicles més contaminants, Badia ha explicat que la covid-19 justifica encara més la implantació de mesures com aquesta: “Afrontar una segona onada amb una millor qualitat de l’aire ens permetrà salvar més vides“. Ara bé, també considera imprescindible recuperar la demanda del transport públic prèvia a la pandèmia. “Tenim un 40 % menys d’usuaris al transport públic. si no els recuperem, acabarà augmentant el transport privat”, ha alertat.