Alumnes de selectivtat en una aula, 2020

En el segon dia dels exàmens de Selectivitat 2021 a Catalunya, els estudiants han posat a prova els seus coneixements de llengua i literatura catalanes. Els protagonistes de l’examen de català han estat els temps verbals, la conjugació del verb “cabre” i els personatges de ‘Mirall trencat’, obra de Mercè Rodoreda, una de les lectures obligatòries de les PAU. També ha obert debat l’exercici de fonètica de català, ja que diversos estudiants lamentaven a través de les xarxes socials que s’havien oblidat de fer l’exercici de fonètica perquè estava massa amagat.

Tot i això, d’altres han considerat que no n’hi havia per tant. El debat està servit.

Els personatges de ‘Mirall trencat’

En les qüestions de literatura de l’examen de català, als alumnes els han preguntat sobre els personatges de ‘Mirall trencat’, de Mercè Rodoreda, i també per l’obra ‘Terra baixa’, d’Àngel Guimerà.

Lluís Miralpeix, el personatge de Montserrat Roig que genera debat

Tant en la comprensió lectora com en l’expressió escrita, un altre dels textos que han hagut de treballar ha estat ‘El temps de les cireres’, de Montserrat Roig. El personatge de Lluís Miralpeix ha fet entrebancar alguns alumnes i, de nou, les bromes a les xarxes no s’han fet esperar.

En l’opció B de l’examen, però, el text de comprensió lectora que també han hagut de seguir treballant en l’expressió escrita era l’adaptació d’un article periodístic de Salvador Massip publicat al diari ‘Ara’.

“Cabo” o “quepo”? La conjugació del verb “cabre” en català

La conjugació del verb “cabre” en català, en la part de reflexió lingüística, ha estat un altre dels dubtes recurrents entre els alumnes. Molts han dubtat de si la resposta correcta és cabo o quepo i admetien a les xarxes que s’havien equivocat.