TMB ha organitzat un concurs virtual per dissenyar “l’experiència de metro del futur”. La iniciativa vol que els equips participants trobin
solucions als reptes actuals, com ara el coronavirus, i desafiaments futurs de les ciutats per millorar
l’opció del metro com a mitjà de transport.
Hi haurà un màxim de 80 concursants repartits en 20 equips multidisciplinaris, que posaran les seves capacitats “al servei d’un bé comú”, sota el lema “IMB, idees que mouen Barcelona”. Una vegada seleccionats els participants, el 16 d’octubre, se celebrarà l’Inspiration Day, una jornada virtual en què es presentarà el repte i experts de TMB donaran les claus per enfocar la cerca d’idees.
Es construiran prototips de les idees guanyadores
Els equips tindran sis dies per publicar les seves propostes. El jurat de TMB escollirà dos equips guanyadors. També concedirà la menció especial del públic a la proposta que hagi rebut més votacions per part dels ciutadans. El premi principal serà atorgat als dos primers classificats, que formaran equips mixtos amb personal de TMB per desenvolupar les seves idees. Aquest procés posarà fi a la construcció de dos prototips que seran validats amb usuaris reals.
Les inscripcions estaran obertes fins al 30 de setembre, inclòs. Els concursants poden ser estudiants, professionals o emprenedors de disciplines diverses, com ara dissenyadors gràfics, desenvolupadors, dissenyadors de serveis, analistes de dades o enginyers, entre d’altres. No és necessari que tinguin experiència en esdeveniments similars, ni coneixements tècnics o de programació.