Comprar sense sortir de casa és cada cop més habitual per a molts barcelonins. D’aquesta manera, la venda en línia ha fet proliferar locals de distribució de productes, més coneguts com a supermercats fantasma. Funcionen les 24 hores i, en alguns casos, acumulen tantes comandes que els veïns denuncien que els repartidors ocupen tot l’espai públic. En d’altres, han trobat la manera d’encaixar mútuament.

És el cas d’un dels establiments de l’empresa turca Getir, que va desembarcar a la ciutat fa dos mesos amb sis supermercats de lliurament ràpid a domicili. El local de la Gran Via va estrenar-se amb crítiques per part del veïnats, ja que consideraven que els vehicles (motos i bicicletes) de l’empresa dificultaven el pas dels vianants. Ara, però, la situació ha canviat i els veïns asseguren que ha millorat la convivència. La solució ha estat ubicar les motos en una zona més allunyada del local, on no molesten al pas. A més, expliquen, com els repartidors no s’esperen al carrer, no hi ha molèsties de soroll.

En altres zones segueix el malestar

En altres zones de la ciutat, però, insisteixen que amb la compra per internet ha augmentat l’ocupació de vehicles de la via pública. L’Associació de Veïns de l’Esquerra de l’Eixample explica que en carrers pacificats es concentren molts vehicles i repartidors, cosa que fa augmentar l’ocupació de l’espai públic i del soroll.

Per exemple, a l’establiment Glovo Market, situat al carrer de Girona, els veïns asseguren que hi ha nits en què no poden dormir: “Està obert les 24 h i venen a les tres o quatre de la matinada, a vegades, amb altaveus amb música a tot volum”. Per aquest motiu, alguns veïns propers al local han fet una queixa a l’Ajuntament. Però, de moment, encara esperen resposta del consistori.