Una compra en línia que arriba a casa en només 10 minuts. Aquest és el reclam dels sis supermercats “fantasma” que ja s’han instal·lat a Barcelona. L’empresa turca responsable d’aquest negocis, Getir, va anunciar que des de dijous ja es poden fer comandes a través de la seva app. betevé ha entrat al local instal·lat a la confluència entre Sicília i Consell de Cent per veure com s’hi treballa.

El local est`a dividit en dos espais. D’una banda, a l’entrada se situen els vehicles i la zona d’espera dels repartidors. I al fons del local, un espai que recorda a un supermercat tradicional, amb prestatgeries, on hi està exposat tot el producte. Al costat també hi ha una taula per preparar la comanda i efectuar el pagament.

L’entrega a domicili es fa en pocs minuts, tant de dia com de nit. L’aplicació, però, calcula un temps estimat en funció de la ubicació que pot superar els 10 minuts promesos. L’empresa té un equip de repartidors equipats amb bicicletes i motos elèctriques. Els vehicles disposen d’uns cofres per tal que els repartidors no portin les comandes a l’esquena.

Entrevista a Neus Soler, professora d’Economia i Empresa, sobre els supermercats “fantasma” | ‘bàsics’

L’aterratge d’aquest negoci a la ciutat arriba acompanyat de polèmica. A les Corts, la reforma d’un local de característiques similars ha generat recels entre els veïns.  L’empresa ha assegurat, en una nota de premsa, que els seus treballadors tenen contractes a temps complet i estatut d’empleats.