Glovo té distribuïts a Barcelona sis supermercats virtuals. Els Glovo Market, de fet, funcionen com a magatzems, on els treballadors preparen les comandes que els clients fan a través d’internet. A les portes d’aquests establiments és habitual veure una desena de “riders” que esperen per recollir els encàrrecs que els arriben a través de l’aplicació del telèfon mòbil.

Comissions Obreres (CCOO) denuncia que els repartidors no poden utilitzar les instal·lacions dels Glovo Market ni tan sols per anar al lavabo. Només poden acostar-s’hi per recollir les comandes. La resta del temps, han d’esperar-se al carrer asseguts a un portal o a una parada d’autobús. “Glovo, que es presenta com una empresa innovadora, d’economia col·laborativa, que genera feina, està oferint unes condicions laborals del segle XIX“, afirma Carmen Juares, secretària de Noves Realitats del Treball i Economia Social i Solidària de CCOO.

Repartidors de Glovo Market esperen les comandes asseguts al portal d’una entitat bancària

Juares explica que malgrat que la majoria dels treballadors estan subcontractats per una empresa de treball temporal, qui realment dona les ordres i organitza la feina és Glovo. Per aquest motiu, han presentat una denúncia a Inspecció de Treball per cessió il·legal de treballadors.

Nou jornades de vaga

Per protestar per aquestes condicions laborals, els treballadors han convocat diverses jornades de vaga a partir de divendres, 27 d’agost. Reclamen ser contractats directament per Glovo i tenir un espai per esperar les comandes durant la jornada laboral amb accés a lavabos, aigua i una taquilla amb clau on deixar les pertinences, una petició que ja havien fet anteriorment i que el sindicat ha intentat solucionar cedint les seves instal·lacions.

Sense compensació per l’ús de vehicle propi

Una altra de les reclamacions dels repartidors de Glovo és que se’ls compensi amb 0,32 euros per quilòmetre per l’ús de vehicle propi de qualsevol mena, ja siguin bicicletes, patinets o vehicles motoritzats amb motor d’explosió o elèctric. Alternativament, demanen que l’empresa els faciliti aquests mitjans de transport i el seu manteniment.

Els “riders” també volen que l’empresa els compensi per les despeses en telefonia per l’ús de l’aplicació mòbil que els permet gestionar les comandes, o bé que l’empresa els proveeixi d’aquests dispositius.

Carmen Juares denuncia que actualment els repartidors han d’aportar el seu vehicle, el combustible i el telèfon mòbil.