Els veïns de Sant Andreu estan farts del soroll que ocasionen les obres de la Sagrera i que, diuen, els està afectant la salut. Des de mitjans de setembre, un equip de més de 600 persones treballen en tres torns les 24 hores del dia per completar el nou traçat de l’R2 Nord i l’R11 de la Sagrera a Sant Andreu. En un tram del carrer de Josep Soldevila, les obres s’estan fent en una part de via descoberta i les molèsties per als veïns que hi viuen a la vora s’aguditzen més.

Just aquí ja s’havien fet treballs nocturns amb anterioritat a les vies, però mai d’una durada tan llarga. Les obres van començar el 17 de setembre i està previst que es prolonguin fins a l’11 de desembre. És un període de tres mesos durant el qual les màquines no s’aturen i, segons els veïns, no se’ls ha tingut en compte per tal que el soroll es minimitzi durant la nit i puguin dormir.

Perforacions i arrossegament de ferros

Els veïns dubten que a la nit s’intenti fer menys soroll. Alguns se’n van al llit amb tensió perquè saben que no podran descansar. “Es passa molt malament, et lleves amb migranya i no et veus amb cor d’anar a treballar”, explica la Vanessa Pina, una de les veïnes del carrer de Josep Soldevila.

En Cristian Vázquez, també veí, fa teletreball i té identificat quan hi ha algun soroll nou. Arrossegament de ferros i bigues, perforacions de maquinària o serra elèctrica són alguns dels sons molestos que ha detectat. També denuncia amb altres residents a la zona que els treballadors posen música i que no tenen cura amb les eines.

Demanen una treva de dos dies cada cert temps

L’Associació Veïnal Sant Andreu Sud assegura que són molts els veïns d’aquesta zona de Sant Andreu que s’han apropat a l’entitat per queixar-se de l’excés de soroll. És per això que demanen una treva de dos dies cada cert temps perquè puguin descansar. A més, recorden que malgrat que les obres van començar de manera oficial al setembre, ja s’hi va treballar durant l’estiu.

Cristina Galán, presidenta de l’associació, insisteix que, tenint en compte que el trànsit ferroviari està aturat, el nombre de treballadors en el torn de matí o tarda podria ser superior per reduir el de la nit.

Adif assegura que els treballs nocturns es fan dins dels túnels

Adif lamenta les molèsties que puguin ocasionar les obres en aquesta infraestructura ferroviària en la qual s’ha de fer servir maquinària pesant. Assegura que les activitats més sorolloses les fan durant el dia i que a la nit intenten fer els treballs dins dels túnels perquè no hi hagi tan impacte acústic.

Als veïns els han dit que aquest manual també inclou l’apantallament acústic de les torres d’il·luminació i grups electrògens, apagar els motors de la maquinària que no s’utilitzi, no utilitzar la botzina excepte quan sigui necessari per temes de seguretat o un protocol de comunicació entre treballadors.