Les obres a la Sagrera que tallen les línies R2 Nord i R11 de Rodalies avancen més ràpid del previst, però Adif manté el calendari d’afectacions fins al 10 de desembre, com s’havia dissenyat en un inici. A partir de l’endemà, 11 de desembre, els trens ja passaran pel nou traçat per dins de la futura estació de la Sagrera i, a més, s’aturaran a la nova estació soterrada de Sant Andreu. betevé ha pogut comprovar “in situ” l’avançament de les obres.

L’enginyer d’Adif Alberto Alcañiz ha dit que per molt que els treballs vagin a bon ritme, cal unes dies de prova per demostrar que “la infraestructura és segura i fiable”. Per això, el calendari es manté i la circulació de l’R2 Nord i l’R11 no es reprendrà abans pel nou traçat entre la Sagrera i Sant Andreu. Fins ara, ja s’ha fet el 60 % de les obres previstes, amb la instal·lació de prop de tres quilòmetres de via nous dels 4,3 que té el tram afectat.

Per molt que acabem l’obra abans, no podem posar-la en funcionament l’endemà perquè cal demostrar que la infraestructura és segura i fiable ”
Alberto Alcañiz, enginyer d’Adif
Els operaris posen vies noves en aquest tram entre la futura estació de la Sagrera (al fons) i la de Sant Andreu

Vies cobertes entre la Sagrera i Sant Andreu

Des de mitjans de setembre, un equip de més de 600 persones treballen en tres torns les 24 hores del dia per completar el nou traçat de l’R2 Nord i l’R11 de la Sagrera a Sant Andreu. Entre aquestes dues estacions, els trens pràcticament no veuran la llum natural. Només quedaran dos punts a l’aire lliure que, en properes fases, també es cobriran.

A l’entrada sud de la futura estació de la Sagrera també s’estan fent tasques per tapar les vies. És el tram que queda a banda i banda del pont de Bac de Roda. Una part ja està coberta i queda pendent entre el pont i el carrer d’Espronceda. Precisament, aquest cap de setmana, es tallarà la circulació de l’R1, la línia de Rodalies de la costa que també passa per aquest punt, per avançar aquest cobriment i posar un centenar de bigues.

En aquest túnel entre les estacions de la Sagrera i Sant Andreu s’han canviat les vies antigues per noves sobre una base de formigó

I després de Rodalies… afectacions a l’AVE

Quan es completi aquesta fase amb el pas de les línies de Rodalies per dins de la futura estació de la Sagrera, s’entrarà en una nova fase amb afectacions a l’AVE. Ara, la línia d’alta velocitat voreja la Sagrera i caldrà fer-la passar per dins. El calendari d’afectacions encara s’està treballant, però Alcañiz ha detallat que a finals d’any l’AVE tindrà només una única via entre la Sagrera i Sant Andreu per avançar les obres.