L’Ajuntament activa una altra estratègia contra la brutícia generada pels porcs senglars als barris de muntanya de Sarrià – Sant Gervasi: ha reduït el nombre de papereres que hi ha, un element que els animals solen tombar per buscar-hi menjar. La idea, de moment, és retirar-ne 45, la meitat de les que hi ha a Vallvidrera, el Tibidabo i les Planes. Tot i això, es mantindran les situades prop de punts més transitats com parades d’autobusos i dels FGC.

La mesura de retirar les papereres amb tapa o barret s’ha pres després de comprovar que no han tingut l’eficàcia esperada. “Eren una font de brutícia, perquè la gent llençava la brossa a les papereres i els senglars les buidaven i escampaven la brossa“, afirma Joan Baucells, de l’AV Mas Sauró. Per això, el veïnat s’han avingut a renunciar a les papereres. “Teníem una altra proposta de paperera però el veïnat va fer una reflexió interessant: guardar-se el paper a la butxaca i llençar-lo quan en trobessin una”, afegeix en Carlos Vázquez, director de Neteja i Gestió de Residus.

La tercera estratègia antisenglar

La retirada de papereres és la tercera de les estratègies que es posa en marxa per combatre la presència de senglars en aquests barris al voltant de papereres i, sobretot, de contenidors. La primera va ser el novembre passat la instal·lació de tanques de fusta al voltant dels contenidors. Després d’aquesta prova pilot, es van col·locar barres antisenglars a 50 contenidors.

S’instal·len papereres antisenglars a Montbau

Al districte d’Horta Guinardó s’han instal·lat papereres antisenglar al pla de Montbau. Ara per ara estan funcionant bé i els senglars no les han pogut obrir. Un pla que se suma als dos murs de pedra recoberts amb reixes col·locats al carrer de la Ceràmica, a tocar de l’Escola Baloo i al principi del camí de Sant Cebrià, per evitar que accedeixin a la trama més urbana.

A Gràcia, els contenidors nous sembla que van ser eficaços perquè no els tombessin com feien abans. Pel que fa a Nou Barris, de moment s’estudiaran els resultats de tots aquestes proves pilot.

Comparteix a: