Nova ofensiva contra l’anunci publicitari que hi ha a la part superior de la façana de la Catedral de Barcelona. Si a principis d’abril va estar en el punt de mira per la il·luminació excessiva, ara, han aparegut diversos cartells que permeten, directament, esborrar la lona publicitària per veure el que hi hauria d’haver al seu darrere.

Això es pot fer perquè aquests cartells —enganxats als entorns del temple— duen un codi QR que, quan s’escaneja, activa un filtre d’Instagram que ofereix una imatge quadrada de la part del monument que l’anunci no deixa veure. Així, només cal encaixar-lo a la imatge real per tenir un record de la façana de la Catedral sense la publicitat.

La campanya en contra de la publicitat du el nom de ‘Adeu Ad’ i es presenten a Instagram com “Un adéu a la publicitat de la Catedral”. La lona es va instal·lar l’any passat just on hi ha la bastida de les obres que s’estan fent al cimbori.

Queixa per la il·luminació de nit

La iniciativa arriba dies després de les queixes per la il·luminació excessiva de la lona. Un dissenyador d’il·luminació, Alfred Sá, denunciava que els llums —formats per una vintena de focus— no respectaven el patrimoni, ja que la Catedral de Barcelona és un edifici històric declarat Bé Cultural d’Interès Nacional.“Aquesta llum, que sembla d’una fira, no ha d’estar en un edifici catalogat”, apuntava Sá.

Arran d’aquesta queixa, l’Ajuntament va comunicar a l’operador publicitari que calia redireccionar els focus i reduir-ne la intensitat per tal de complir la normativa de contaminació lumínica de la ciutat.