El telèfons d’informació general 010 i 012, gestionats per l’Ajuntament i la Generalitat respectivament, han reforçat els serveis per poder atendre consultes de la ciutadania sobre el covid-19. L’objectiu, segons han informat les administracions en un comunicat, és poder respondre qüestions concretes sobre el nou coronavirus, amb informació bàsica que es pot consultar igualment a les pàgines web oficials, com la informació que publica l’Agència de Salut Pública. D’aquesta manera, es pretén preservar el funcionament del 061 Salut Respon com a telèfon únic d’atenció sanitària.

Aquesta decisió, afirmen, s’ha pres després de fer el corresponent traspàs del protocol i el coneixement adequat al personal que atén el 010 i el 012.

Reforç del 061

Precisament fa uns dies el Departament de Salut va decidir reforçar el servei telèfon del 061 per atendre els dubtes dels ciutadans sobre el covid-19 i evitar el col·lapse als CAP i a les urgències hospitalàries.