En el cas de l’accident d’aquest dilluns, en què un mercant va embestir vaixell pesquer, caldria mirar el conveni sobre abordatges, una norma que Ordás afirma que fa referències concretes a moltes casuístiques diferents, segons, per exemple, la posició i rumb de les naus. A més, assegura que també està subjecte a diverses interpretacions.  Entre les normes bàsiques d’aquest conveni, diu, n’hi ha dues. La primera: prendre totes les mesures per evitar que es produeixi el xoc. I la segona: “que l’embarcació que té més facilitat a l’hora de maniobrar és la que ha de maniobrar“. En aquest sentit, el degà de la Facultat de Nàutica ha precisat que, com més tones pesi l’embarcació, més difícil serà corregir-ne el rumb i per això el conveni dona prioritat de maniobra a les embarcacions més petites. Malgrat això, Ordàs s’ha mostrat prudent a l’hora d’extrapolar aquesta norma al cas d’aquest dilluns i remarca que caldrà que es tanqui la investigació per saber concretament què va passar.

A més d’aquests reglaments, a l’hora d’evitar accidents també entra en joc la tecnologia. D’una banda, les eines de radionavegació amb què estan equipats tant els vaixells, i de l’altra, els sistemes de control del trànsit marítim dels Ports. En cas que l’accident no s’hagi pogut evitar, Ordás assegura que els equips de salvament marítim de l’Estat són dels més ben preparats en l’àmbit internacional.